Potrivit agenției, cel mai important forum economic internațional al țării — „Moldova Business Week 2024” a reunit investitori, antreprenori și experți economici din peste 20 de țări. Cele 18 evenimente desfășurate în 4 regiuni economice strategice — Chișinău, Bălți, Ungheni și Edineț — au contribuit la o cooperare de succes, iar o serie de companii au anunțat noi investiții direct de pe platforma evenimentului.
Forumul a prezentat sectoare-cheie cu potențial de creștere și dezvoltare, inclusiv agroalimentar, auto și electronic, energie și infrastructură, tehnologia informației, turism, proprietăți nerezidențiale, produse farmaceutice, turism medical și vin. Moldova Business Week 2024 a creat condiții ideale pentru networking, cooperare și schimb de bune practici prin conferințe tematice, vizite de studiu și întâlniri B2B și a atras un total de 2136 de participanți fizici din peste 20 de țări, inclusiv România, Ucraina, Canada, China, Franța, Grecia, Ungaria, Polonia, Turcia, Croația, Italia, Belgia, Austria, Danemarca, Olanda, Marea Britanie, Spania, Suedia și Letonia. Evenimentul a fost urmărit online de 508.037 de utilizatori unici, iar printre participanți s-au numărat și 562 de reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii din Moldova, care au luat parte la toate evenimentele organizate în cadrul Moldova Business Week 2024.
În cadrul Business Week, a fost anunțată o nouă investiție de 1,5 milioane de euro din partea ROCA Industry în domeniul materialelor de construcție și dublarea capacității de producție a fabricii din Vulcănești. EMS — EBS Electric — un investitor din România a anunțat deschiderea unei noi fabrici de sisteme electronice. BSW Tech a lansat o aplicație mobilă inteligentă pentru fermieri, menită să optimizeze activitățile agricole și să crească productivitatea fermierilor locali, contribuind la modernizarea sectorului agricol.
Pentru Ungheni, a fost anunțată alocarea a 20 de hectare în Rezervația Naturală Plaiul Fagului pentru amenajarea de trasee de drumeție în vederea promovării ecoturismului: proiectul are potențialul de a atrage turiști străini interesați de experiențe ecologice și autentice, contribuind astfel la creșterea investițiilor strategice în turismul local și la dezvoltarea economică a regiunii. În domeniul turismului farmaceutic și medical, un distribuitor străin și-a exprimat dorința de a semna contracte cu încă doi producători locali. În același timp, în cadrul unui forum dedicat industriei farmaceutice și turismului medical, a fost semnat un memorandum de cooperare între Asociația Moldovenească de Turism Medical și Asociația Producătorilor de Medicamente din Moldova, promovând sinergii pentru inițiative viitoare.
Brand Finance a prezentat rezultatele unui sondaj global, la care au participat peste 170 de mii de cetățeni din întreaga lume, și potrivit căruia brandul de țară Moldova s-a clasat pe locul 118 în Global Soft Power Index. Moldova Business Week 2024 a fost organizat de Agenția de Investiții din Moldova în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, în colaborare cu 12 asociații de afaceri reprezentative din diferite sectoare. Împreună, acestea și-au unit forțele pentru a organiza 18 evenimente eficiente, menite să sprijine și să dezvolte comunitatea de afaceri din Moldova.