InfoMarket, prima și singura agenție de știri din Moldova specializată în informații financiare, socio-economice și de afaceri, împlinește 25 de ani, pe 7 februarie. În această zi, în anul 2000, InfoMarket a lansat site-ul infomarket.md, devenind prima media online independentă din Moldova. La acel moment, în țară existau mai mult de zece agenții de știri, care își distribuiau știrile prin abonament, și exista și un site al Centrului pentru Jurnalism Independent, care publica o parte din știrile de la majoritatea agențiilor de știri.
„Am fost fruntași în segmentul nostru. Încă de la început, am reușit să formăm și să rămânem la un singur stil de jurnalism de afaceri — formatul de știri scurte care este deja ușor de recunoscut astăzi. Anii au trecut și, odată cu dezvoltarea Social Media, vedem că acest format este deosebit de solicitat. Cu toate acestea, atât atunci, cât și acum, există încă o lipsă de informații exacte și verificate, cu diferența că în urmă cu 25 de ani colectam informații și știri din fragmente, în timp ce acum, abundența de informații creează infodemia — un exces de informații și dezinformări. De aceea, principiul nostru rămâne neschimbat — diseminăm numai informații verificate și corecte, suntem atenți la sursele de date și conștientizăm responsabilitatea creatorilor de conținut media pentru impactul asupra proceselor sociale și economice din țară”, subliniază Alexandru Burdeinîi, redactor-șef al agenției InfoMarket.
În prezent, agenția de știri de afaceri publică aproximativ 600 de buletine informative pe an, ceea ce reprezintă peste 25 de mii de știri; de asemenea, publică mii de știri pe site-ul său. Prin intermediul acestora se poate urmări „pulsul vieții” în Moldova, tendințele economice și dezvoltarea mediului de afaceri. Timp de un sfert de secol, InfoMarket a reflectat în buletinele sale de știri crizele majore – a gazelor, viticolă, agrară, energetică, bancară, politică, pandemică și altele. Agenția a fost martoră nu numai la prăbușirea industriilor, la dispariția unor companii cândva mari și la formatarea piețelor, ci și la crearea și creșterea unor noi întreprinderi și sfere de activitate.
În tot acest timp, InfoMarket a rămas și continuă să rămână un organ de presă independent din punct de vedere comercial, economic și politic în Moldova: agenția nu este beneficiara unor granturi sau a vreunei finanțări din partea terților; InfoMarket funcționează doar din vânzarea produselor și serviciilor sale. Politica editorială este pe deplin determinată de un consiliu editorial format din jurnaliști și economiști profesioniști. „În numele întregii echipe a agenției InfoMarket, le mulțumesc abonaților și partenerilor pentru loialitatea, parteneriatul și sprijinul acordat de cititori, este de neprețuit pentru o instituție media independentă. InfoMarket va continua să fie pe prima linie a încrederii dumneavoastră”, a subliniat Alexandru Burdeinîi, redactor-șef al agenției.
Canalul nostru de Telegram: https://t.me/RoInfomarketMedia
Mai multe despre Agenție: https://infomarket.md/updocs/InfoMarket-25rom.pdf