Despre acest lucru s-a discutat la un seminar susținut online de Clubul Presei Economice cu sprijinul Băncii Naționale a Moldovei pentru studenții din anul II ai Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității de Stat din Moldova.
Oamenii de afaceri, antreprenorii, finanțatorii și bancherii sunt o categorie specială de producători de știri. Ei caută rar publicitate, preferând să urmeze principiul „banii iubesc tăcerea”. Prin urmare, s-a întâmplat că, dacă comunică cu un jurnalist, fie îl cunosc de multă vreme (sunt familiarizați cu munca lui), fie „dictă” material publicitar (interviuri).
În cazul în care un jurnalist „de încredere” vine la o întâlnire cu un om de afaceri, finanțator, bancher, acesta poate obține răspunsuri la întrebările puse, poate scrie un interviu bun și, ceea ce este foarte important, competent. Când un tânăr jurnalist organizează o întâlnire, acest lucru provoacă cel puțin teamă în rândul oamenilor de afaceri: cum i-ar dăuna această întâlnire și apoi articolul publicat afacerii, companiei sau băncii în care lucrează.
În cadrul seminarului, membrii CPE au explicat studenților diferențele și specificul interviurilor cu oameni de afaceri, finanțatori, bancheri și antreprenori. Despre cum să alegi un știri și cum să aranjezi o întâlnire pentru a nu fi refuzat. Cum să o faci în așa fel încât să realizezi cât mai pe deplin scopurile și obiectivele unui astfel de interviu stabilit pentru un jurnalist.
Vorbitorii au acordat o atenție deosebită necesității unei pregătiri serioase pentru astfel de interviuri, studiului terminologiei specifice și corectitudinii aplicării acesteia și întrebărilor corect formulate.