Proiectul tehnic pentru construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău se află la etapa finală, iar construcția propriu-zisă a liniei va începe în primăvara anului 2023

Andrei Spînu, viceprim-ministru, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a menționat că suporturile de tip R-30 care urmează a fi instalate pentru construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău corespund cerințelor tehnice și vor rezista condițiilor meteorologice specifice Republicii Moldova.

Săptămâna aceasta, la stația de testare a Institutului Central de Cercetare în domeniul Energiei (CPRI) din Bangalore, India, au fost efectuate teste de tip pentru suporturile R-30. Teste similare au fost efectuate în luna septembrie a acestui an, când a fost stabilită stabilitatea suporturilor de tip R-NS, care vor reprezenta 80% din numărul total de suporturi care vor fi instalate pe EPL 400kV Vulcănești-Chișinău.

Această linie aeriană va fi construită din mai multe tipuri de suporturi: R-NS, R-30 și R-60. Ultimul tip de suporți va trece testele de tip în ianuarie 2023. «Proiectul se află la etapa finală de proiectare a liniei aeriene Vulcănești-Chișinău, a cărei construcție va începe în primăvara anului viitor», a scris Andrei Spînu pe pagina sa de socializare.

După cum a relatat anterior agenția de știri InfoMarket, un contract de 27 de milioane de euro pentru construcția liniei de înaltă tensiune Vulcănești-Chișinău a fost semnat cu compania indiană KEC International. Construcția acesteia se preconizează a fi finalizată în 2024.

Linia va fi construită în cadrul unui proiect de 260 de milioane de euro privind interconectarea rețelelor electrice ale Republicii Moldova și României, al cărui scop este de a asigura securitatea energetică a țării prin conectarea Republicii Moldova la piața energetică a Uniunii Europene prin intermediul liniilor electrice și prin consolidarea rețelelor interne de transport al energiei.

Proiectul urmează să fie implementat până în 2024 cu sprijinul BERD (împrumut de 80 de milioane de euro), BEI (împrumut de 80 de milioane de euro), al Asociației Internaționale pentru Dezvoltare din cadrul Grupului Băncii Mondiale (împrumut de 61 de milioane de euro) și al Uniunii Europene (grant de 39,4 milioane de euro).

InfoMarket

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *