Despre aceasta s-a vorbit joi la ședința Clubului presei economice, dedicat proiectului noului regulament elaborat de primăria capitalei. Sectorul publicității stradale din Chișinău este reprezentat de 120 de jucători, dintre care jumătate sunt companii care amplasează panouri publicitare doar pentru propriile scopuri, iar a doua jumătate sunt operatori (agenții de publicitate) care dau spații în arendă.
În 2019, volumul pieței era estimat la 80 mln de lei, cuprindea 39 mii m.p. de spații de publicitate. În aceste agenții de publicitate activează 800 de oameni, plus 700 de oameni în domeniile conexe. Conform noului regulament, suprafața oricărui panou publicitar nu poate fi mai mare de 1 m.p. Acest lucru se referă și la puncte comerciale. Panouri pe clădiri cu înălțimea de sub 25 m (9 etaje) sunt interzise.
Toate afișajele devin obiective de reclamă, trebuie să fie autorizate și impozitate. Distanța unui panou de publicitate de la carosabil trebuie să fie de 4-6 m, de la trecere de pietoni – 50 m. Este interzisă amplasarea obiectivelor publicitare pe poduri, viaducuri, estacade. Participanții pieței spun că în proiectul regulamentului sunt peste 60 de prevederi care contravin legislației în vigoare, în primul rând, legii despre publicitate, în vigoare din 1997, dar și proiectului noii legi despre publiceitate, votat de parlament în prima lectură.
Ei spun că noul regulament omoară piața, fiind represiv, iar în primărie ”nu există evoluția gândirii, care ar permite investitorilor locali să aplice tehnologii moderne de publicitate, să facă orașul viu și luminos”. În opinia lor, scopul noului regulament, care ar putea fi aprobat la sfârșitul lunii iulie de consiliul municipal este monopolizarea pieței în preajma alegerilor.