Cabinetul de Miniștri a subliniat că în inițiativa legislativă de completare a articolului 4 din Legea privind achizițiile publice nu este clar dacă este necesară respectarea ambelor criterii (importator și vânzător) sau doar a unuia dintre ele (importator sau vânzător). De asemenea, se remarcă faptul că propunerea de completare a articolului 4 se referă atât la importatori, cât și la comercianții cu amănuntul, în timp ce nota informativă la proiect se referă numai la comercianții cu amănuntul. De asemenea, Cabinetul de Miniștri a atras atenția asupra faptului că, într-un mediu în care operatorii de pe piața produselor petroliere au un profit fix datorită includerii în marjele comerciale specifice și având în vedere că aceștia contribuie deja în mod semnificativ la bugetul național prin impozite și taxe generale (taxa pe valoarea adăugată, accize, taxa de licență, contribuții de asigurări sociale și de sănătate etc.), introducerea unei alte taxe ar amenința funcționarea normală a pieței produselor petroliere (inclusiv în condițiile actuale de criză). O creștere semnificativă a sarcinii fiscale pentru operatorii de pe piață ar putea pune în pericol/restricționa investițiile în dezvoltarea și întreținerea lanțurilor de aprovizionare. În plus, transferul a 50% din veniturile din vânzări către Fondul de susținere a populației va crea premisele pentru reducerea bazei de impozitare a veniturilor. În plus, în conformitate cu Codul fiscal, în cursul unui an fiscal (calendaristic), stabilirea impozitelor și taxelor de stat și locale noi (altele decât cele prevăzute de cod), anularea/modificarea impozitelor și taxelor existente, modificarea cotelor și aplicarea avantajelor fiscale sunt permise numai simultan cu modificările respective ale bugetelor de stat și locale.