Seria de evenimente anunțată va include cluburi de presă pe subiecte de afaceri, economie și finanțe, unde în jurul aceleiași mese se vor întâlni părți cu diferite puncte de vedere, reprezentanți ai mediului de afaceri și ai autorităților, precum și experți economici. La reuniunile cluburilor de presă, jurnaliștii specializați în subiecte economice vor avea ocazia să asculte nu doar punctele de vedere ale părților cu privire la tema discutată, dar și opinia experților, să pună cele mai incomode întrebări și, astfel, să poată face o relatare obiectivă a acesteia în materialele lor jurnalistice. De asemenea, se preconizează organizarea întrunirilor cu personalități cunoscute din domeniul economiei, finanțelor și afacerilor: cei care apar rar sau niciodată în spațiul mediatic, dar care joacă un rol important în domeniul lor. Clubul de presă economică are o experiență de cinci ani, timp în care a organizat atât cluburi de presă pe subiecte de actualitate, cât și întâlniri exclusive ale membrilor CPE cu personalități influente, dar care nu fac parte din mass-media. Întâlnirile clubului de presă al CPE se vor desfășura într-un format deschis. Discuțiile ar putea fi transmise live de unul dintre operatorii de pe piața medie locală.
Președintele CPE, Alexandr Burdeinîi, remarcă faptul că una din componentele importante ale proiectului este că, în cadrul implementării sale pe parcursul unui an, membrii clubului — jurnaliști economici cunoscuți — vor scrie o serie de articole analitice pe teme de dezvoltare economică, dezvoltarea afacerilor, atragerea investițiilor etc., care vor fi disponibile gratuit spre publicare pentru orice mass-media din țară, astfel încât să poată fi accesate de cât mai mulți consumatori.
„Mass-media moderne au început să uite ce este jurnalismul de calitate, ce este un material analitic bun, care oferă o imagine mai largă a situației de pe o piață sau alta, dintr-o industries au alta; oferă elemente de reflecție și pentru adoptarea unor decizii. O cauză ar fi că, pe de o parte, piața solicită materiale scurte, iar presa satisfice cererea publicului. De altă parte, pregătirea unor astfel de materiale necesită timp și resurse, de care jurnaliștii moderni duc în mod clar lipsă. De aceea, este important că proiectul, susținut de USAID MISRA, va oferi posibilitatea membrilor Clubului Presei Economice de a-și menține nivelul profesional, de a realiza articole jurnalistice analitice de calitate, care vor contribui atât la educația financiară a unor cititori, cât și la informarea detaliată a economiștilor profesioniști, finanțiștilor, antreprenorilor despre procesele care au loc în economia, finanțele și businessul din Republica Moldova”, a declarat președintele CPE.
De asemenea, membrii Clubului — jurnaliști specializați pe subiecte economici, precum și specialiști în domeniul mass-media economice, vor organiza pe parcursul anului universitar seminare pentru studenții de la facultățile de jurnalism ale mai multor universități din Moldova. Seminarele vor fi organizate pe cele mai actuale subiecte ale industriei jurnalistice și ale afacerilor editoriale: „Media Money”, „Cum să obțineți finanțare pentru un start-up media? ” și altele.