Declarația a fost făcută de directorul Agenției de Investiții în cadrul unei ședințe a Clubului Presei Economice, desfășurată sub genericul «Care sunt riscurile cu care se confruntă investitorii în Moldova: factori de risc și soluții». În primul rând, este vorba despre atragerea în zona economică liberă «Bălți» (subzona Ștefan-Vodă) a companiei Schoeni, care va investi 1,5 milioane de euro în construcția unei fabrici de prelucrare a fructelor și legumelor cu o suprafață de 2.000 de metri pătrați. Fabrica va crea 50.000 de locuri de muncă.
Amintim că, planul de afaceri presupune că în primul an de activitate volumul de producție va fi de 18 milioane de lei. Pe termen lung, este planificată extinderea capacității de producție până la 10 mii de metri pătrați, cu o creștere corespunzătoare a investițiilor și a locurilor de muncă. Compania va exporta întregul volum de producție în Elveția și în țările UE. Un alt investitor este compania germană BauTex-Stoffe, care investește circa 20 de milioane de dolari în construcția unei fabrici de producere a țesăturilor și produselor din fibră de sticlă în ZEL «Bălți» (subzona Strășeni).
Se preconizează ca uzina va angaja peste 300 de persoane până în 2028, iar volumul de producție se va ridica la aproximativ 80 de milioane de dolari. Un nou rezident al ZEL Bălți (subzona Rezina) este Frank Investment, o companie înregistrată de danezii de la Tunetanken. Volumul investițiilor se ridică la 60 de milioane de lei. Tunetanken este un producător de rezervoare, sisteme industriale din fibră de sticlă, cu o experiență de peste 50 de ani și 6 fabrici de producție în Danemarca și Letonia.
În Rezina, compania a cumpărat deja o clădire cu 5 milioane de lei. În următorii 2 ani, intenționează să investească aproximativ 60 de milioane de lei pentru extinderea, echiparea și reconstrucția fabricii și să creeze aproximativ 200 de locuri de muncă înalt calificate. Ulterior, Frank Investment intenționează să își extindă producția și să crească numărul de angajați, dintre care 80% sunt ingineri și tehnicieni. Participanții la Clubul Presei Economice au subliniat că marile companii caută noi oportunități în noile realități economice globale tocmai în perioada de criză.
InfoMarket